Bebopalulafestival

Yeeha!

Denna helg har jag hängt i Tranemo tillsammans med mina kära föräldrar, en vän till familjen, mina föräldrars husbil & mängder av 50-tals-/veteranbils-/folklivsentusiaster. Det var nämligen Bebopalulafestival i Tranemos vackra gamla folkpark. Festivalen bjöd på: Veteranbilscruising, veteranbilsutställning, härlig rockabilly- och 50-talsmusik, prylloppis, mat & dryck & dansbana med drag. Det var fest i 50-talsanda helt enkelt. Och häng med öl & sol i gräset däremellan. Finfint.

Många sånna här skönheter fanns det.



En dansgrupp uppträde även på scenen & de dansade Lindy Hop (Jitterbugg). Väldigt duktiga & jag vart så inspirerad att jag nu när jag kommit hem letade upp en nybörjarkurs på nätet & anmälde mig. Så - den 16e oktober, då jäklar blir det dans här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0