Feberdrömmar

Inatt hände något spektakulärt; Jag hade troligtvis feber!
Är förkyld, mycket förkyld till och med (fast i detta nu känner jag mig dock inte lika ynklig som jag gjorde igår & inatt) och inatt hade jag troligtvis feber. Jag som näst intill aldrig får feber.

Jag brukar underhålla mina vänner med historien om min senaste feberyra, då jag var 18 år gammal och ringde hem till min kompis Cissi för att meddela henne att jag inte kunde komma på hennes födelsedagsmiddag eftersom jag var sjuk. Det var hennes mamma, tillika min dåvarande lärare i teckenspråk, som svarade att Cissi låg och sov. Jag kunde för mitt liv inte begripa varför Cissi som alltid är så morgonpigg låg och sov klockan halv två på ljusa dagen, tills hennes mamma hjälpsamt upplyste mig om att klockan var halv två på natten. Jaha.. Dessförinnan hade jag även ringt till båda mina föräldrars arbetsplatser och blivit gruvligt förbannad då de på båda ställena lät telefonsvararen gå igång efter första signalen.

Inatt gjorde jag inget galet; drömde "bara" hemska mardrömmar om att två av mina närmaste och käraste fått cancer, att en ondskefull vålnad smög runt i min lägenhet och öppnade och stängde dörren till städskrubben, samt att min i-phone klappade ihop totalt när jag försökte ringa 112 (men facebook gick utmärkt att surfa in på). Det ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0