I valet & kvalet

Nej, inte direkt. Jag var säker på var jag skulle lägga min röst när jag med bestämda steg promenerade iväg till vallokalen igår. Efter att rösten var lagd befann jag mig sedan i någon slags isolerad värld på jobbet (som alltid) & var därmed helt omedveten om vad som hände utanför sjukhusets väggar, nämligen detta:


"Sverigedemokraterna i vågmästarroll – så gick valet

Alliansen vinner valet men får inte egen majoritet. Sverigedemokraterna hamnar i vågmästarställning med några få mandats marginal. Fredrik Reinfeldt säger att Alliansen fortsätter att regera och hoppas kunna samarbeta med Miljöpartiet. Socialdemokraterna gör ett av sina sämsta val någonsin samtidigt som Miljöpartiet slår rekord.

Alliansen vinner kampen mot de Rödgröna med drygt fem procents marginal. Samtliga valdistrikt är nu räknade, och bara poströsterna återstår. Alliansen får preliminärt 173 mandat, de Rödgröna 156, och Sverigedemokraterna 20 mandat i riksdagen."


Det är ju för fan beklämmande. Jag känner plötsligt stor lust att börja engagera mig politiskt. Agree?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0